فروشگاه رسمی محصولات فوراور

معرفی بهترین برنامه غذایی برای کودکان

معرفی بهترین رژیم غذایی برای کودکان

کودکان برای رشد به غذاهای سالم و پر از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. عادات غذایی نادرست در دوران کودکی می تواند تا بزرگسالی ادامه پیدا کند و باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی شود.  داشتن برنامه غذایی برای کودکان و تشویق آنها به خوردن غذاهای سالم برای یک عمر تندرستی لازم است.

یک رژیم غذایی سالم همچنین تأثیر عمیقی بر سلامت روانی کودک شما دارد و به پیشگیری از بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب کمک می کند.

تنظیم یک برنامه غذایی برای کودکان نقش مهمی در ایجاد عادات غذایی سالم و ارتقاء سطح سلامتی شان دارد. در کنار آن می توان از مکمل های غذایی مفیدی همچون فوراور کیدز که یک مولتی ویتامین جویدنی کودکان است، استفاده کرد.

در ادامه بهترین برنامه غذایی برای کودکان و همینطور بهترین قرص مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان را معرفی می کنیم. با تیم فوراوری ها همراه باشید.

الگوی تغذیه سالم در کودکان

کودکان برای رشد و سلامت نیاز به تغذیه ی مناسب دارند. تغذیه نامناسب منجر به چاقی در دوران کودکی، پیش دیابت و مشکلات بیشتر در بزرگسالی می شود.

بچه‌ ها چه در سنین نوپایی و چه در سنین نوجوانی، خوردن غذاهای لذیذ و هوس انگیز مثل پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده را ترجیح می دهند. این مساله تشویق آنها به انتخاب مواد غذایی سالم را دشوار می کند.

در اینجا با معرفی بهترین برنامه غذایی برای کودکان به شما کمک می کنیم تا آن ها را به خوردن غذاهای کامل و کمتر فرآوری شده عادت دهید.

بهترین برنامه غذایی برای کودکان چیست؟

بهترین برنامه غذایی برای کودکان چیست؟

به طور کلی غذای سالم برای کودکان در پنج گروه غذایی قرار می گیرد که عبارتند از:

  • لبنیات
  • پروتئین
  • میوه و سبزیجات
  • غلات سبوس دار
  • نوشیدنی های سالم

این گروه های غذایی دارای مواد مغذی مختلفی هستند که بدن کودک شما برای رشد و عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. بنابراین در زمان تنظیم برنامه غذایی برای کودکان خود حتما این گروه ها را لحاظ کنید.

خوشبختانه طیف وسیعی از خوراکی ها و غذاها در هر کدام از پنج گروه غذایی قرار می گیرد. بنابراین شما می توانید از خوراکی هایی استفاده کنید که بیشتر مورد علاقه ی فرزندتان است.

  • میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات تازه نیاز بدن کودکان به انرژی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر را تامین می کند. همچنین از بیمارهایی مزمنی که ممکن است در سنین بزرگسالی با آن مواجه شوند نظیر بیماری های قلبی و برخی سرطان ها پیشگیری می کند.

کودک خود را تشویق کنید تا در هر وعده غذایی و یا در میان وعده ها  میوه و سبزیجات میل کند. میوه هایی با رنگ های جذاب و طعم های مختلف را انتخاب کنید.

برای تشویق کودکان به خوردن میوه و سبزیجات خودتان پیش قدم شوید! اگر کودک شما ببیند که شما طیف وسیعی از سبزیجات و میوه ها را می خورید، احتمالاً او نیز آنها را امتحان می کند.

  • غلات سبوس دار

این غذاها که شامل نان، ماکارونی، برنج، ذرت، کینوا و جوهستند انرژی لازم برای رشد و یادگیری را به کودکان می دهند. البته سعی کنید از غذاهای غلات دار با قند پایین نظیر نان ها و بیسکوییت های سبوس دار استفاده کنید. این غذاها مفید تر بوده و به کودک شما انرژی طولانی تری می بخشد.

الگوی تغذیه سالم در کودکان

  • انواع لبنیات

لبنیات کلیدی مانند شیر، پنیر و ماست منابع خوبی از پروتئین و کلسیم هستند و باید حتما در برنامه غذایی برای کودکان قرار بگیرند. سعی کنید هر روز انواع مختلفی از لبنیات را به کودک خود بدهید. اگر فرزندتان برای خوردن لبنیات محدودیت دارید می توانید زیر نظر پزشک از مواد غذایی جایگزین آن استفاده کنید.

برخی مکمل های غذایی نظیر فوراور کیدز (مولتی ویتامین جویدنی کودکان) می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای تامین کمبود مواد مغذی مورد نیاز کودک شما باشند. مولتی ویتامین جویدنی کودکان از برند فوراور بهترین قرص مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان است. برای سفارش این محصول همین امروز با تیم فوراوری ها تماس بگیرید.

  • غذاهای پروتئین دار

برنامه غذایی برای کودکان باید شامل غذاهای غنی از پروتئین باشد.  گوشت  قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، عدس، نخود و دانه های آجیل برای رشد کودک شما مفید هستند.

این غذاها همچنین حاوی سایر ویتامین ها و مواد معدنی لازم مانند آهن، روی، ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آهن و اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و یادگیری مغز کودک شما اهمیت زیادی دارند. اگر علاقه دارید بدانید روغن ماهی امگا 3 چه فوایدی برای سلامت بدن دارد می توانید از مجله سلامتی فوراوری ها مقاله ی مربوط را بخوانید.

  • نوشیدنی های سالم

توصیه می شود مصرف آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها که قند زیاد و مواد مغذی کمی دارند را در برنامه غذایی برای کودکان به حداقل برسانید. چرا که این نوشیدنی ها باعث افزایش وزن ناسالم، چاقی و پوسیدگی دندان می شود.  آب و آب میوه های طبیعی سالم ترین نوشیدنی برای کودکان شما هستند.

  • سعی کنید در هر وعده غذایی و میان وعده ها از چند گروه غذایی مختلف استفاده کنید.
  • اگر در مورد غذا خوردن فرزندتان نگرانی دارید، می توانید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.
  • غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین برای کودکان توصیه نمی شود، زیرا کافئین مانع از جذب خوب کلسیم در بدن می شود.

نقش صبحانه در رژیم غذایی کودکان و تاثیر آن

غذای سالم برای کودکان با صبحانه شروع می شود

کودکانی که هر روز صبح از خوردن یک صبحانه ی مقوی لذت می برند، حافظه بهتر، خلق و خوی پایدارتر و انرژی بیشتری دارند و در آزمون های مدرسه نیز نمرات بالاتری کسب می کنند. خوردن یک صبحانه با پروتئین با کیفیت بالا  از جمله غلات غنی شده، شیر، پنیر و تخم مرغ حتی می تواند به تناسب اندام نوجوانان و جلوگیری از چاق شدن آنها کمک کند.

عسل یکی از بهترین مواد غذایی است که باید در صبحانه کودک شما قرار بگیرد.  عسل فوراور یک محصول 100 درصد طبیعی و سرشار از مواد مغذی برای کودکان و بزرگسالان است. شما می توانید از طریق همین سایت عسل فوراور را سفارش دهید.

مهم ترین نکات در تغذیه کودکان چیست؟

جالب است بدانید فرزندان شما از کودکی با هوس خوردن سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا به دنیا نمی آیند. بلکه این عادات تغذیه ای ناسالم در طول زمان و به خاطر قرار گرفتن در معرض غذاهای ناسالم اتفاق می افتد. بنابراین برنامه ریزی برای یک رژیم غذایی سالم از همان ابتدا به آنها کمک می کند تا به خوردن غذاهای سالم تر علاقه مند شوند.

هرچه زودتر یک برنامه غذایی برای کودکان خود تنظیم کنید و غذاهای سالم و مغذی را در رژیم غذایی آنها بگنجانید. در این صورت راحت تر می توانند به خوردن مواد غذایی مفیدی همچون میوه ها و سبزیجات عادت کنند.

در اینجا به مهم ترین نکاتی که رعایت آنها به شما کمک می کند تا تغذیه کودک خود را اصلاح کنید اشاره می کنیم:

  • شما باید الگو باشید. شما نمی توانید از کودکتان بخواهید که سبزیجات بخورد در حالی که خودتان در رژیم غذایی تان بسیار کم از میوه و سبزیجات استفاده می کنید.
  • مزه غذاهای سالم را پنهان کنید. به عنوان مثال، سبزیجات را به غذای مورد علاقه فرزندتان به گونه ای اضافه کنید که متوجه طعم آن نشود.
  • غذاهای بیشتری را در خانه بپزید. غذاهای رستوران و غذای بیرون بری ها دارای نمک بیشتر و چربی ناسالم هستند. بنابراین پخت و پز در خانه می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کودکان شما داشته باشد.
  • بچه ها را در خرید مواد غذایی و تهیه غذا مشارکت دهید. با اینکار آنها علاقه ی بیشتری به خوردن غذاهای سالم پیدا می کنند.
  • برنامه غذایی برای کودکان خود داشته باشید. وعده های سالم مانند میوه ها و دانه های آجیل را بیشتر در دسترس آنها قرار دهید  تا بچه ها کمتر به سمت تنقلات ناسالم مانند چیپس و پفک بروند.
  • با بچه ها غذا بخورید. دانستن اینکه تمام خانواده هر روز تقریباً در یک زمان معینی برای صرف غذا کنار هم می‌نشینند، می ‌تواند برای بچه‌ ها بسیار آرامش بخش باشد و اشتهای آنها را افزایش دهد.
  • از مکمل های غذایی مناسب برای کودکان استفاده کنید. مکمل هایی مانند مولتی ویتامین فوراور کیدز راهی سالم برای تامین مواد مغذی مورد نیاز کودکان است. این محصول یک مولتی ویتامین جویدنی کودکان است که تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در حال رشد آنها را از طریق جویدن یک قرص تامین می کند.

جایگاه محصولات فوراور در تغذیه کودکان

جایگاه محصولات فوراور در تغذیه کودکان

فوراور کیدز به طور خاص برای نیازهای تغذیه ای کودکان با ترکیبی از مواد مغذی گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی فرموله شده است.  ویتامین های A، C، D و B12، کلسیم، آهن و روی، همگی در این مولتی ویتامین خوش طعم و جویدنی گنجانده شده اند.  به این ترتیب کودک شما هم از طعم Forever Kids لذت خواهد برد و هم تمام مواد مغذی لازم را به آسانی دریافت می کند.

برخی دیگر از فواید ترکیبات این محصول فوق العاده برای بچه ها عبارتند از:

  • ویتامین A

کودکان برای دیدن تخته سیاه در مدرسه و بردن در بازی فوتبال به بینایی خوب نیاز دارند. این ویتامین همچنین با خواض ضد التهابی خود باعث تقویت سیستم ایمنی آنها می شود.

یکی دیگر از محصولات فوراور برای تقویت سیستم ایمنی بدن، فوراور ایموبلند است. مکمل فوراور ایموبلند از ترکیبات گیاهی طبیعی ساخته شده که توانایی سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهد.

  • ویتامین B

کودکان برای تولید انرژی و استفاده از آن، به ویتامین B کمپلکس، نیاز دارند. همچنین بدون ویتامینB12 کافی، کودکان ممکن است به کم خونی مبتلا شوند.

نقش ویتامین c در غذای کودکان

  • ویتامین C

مصرف میزان کافی ویتامین سی در طول روز برای پیشگیری از بیماری ها مفید است. مولتی ویتامین Forever Kids شامل ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن فرزند شما کمک می کند.

  • ویتامین D

ویتامین دی موجود در این مکمل غذایی به رشد و تکامل طبیعی فرزند شما کمک می کند. به همین خاطر فوراور کیدز بهترین قرص مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان شناخته می شود.

  • کلسیم

مکمل غذایی کلسیم برای رشد کودک ضروری است. کلسیم همراه با ویتامین D استخوان ها و دندان های کودک را سالم نگه می دارد.

  • آهن

آهن تولید کننده ی هموگلوبین در خون و پشتیبانِ ایمنی و رشد شناختی کودکان است.

سوالات متداول

ویژگی های مهم مکمل فوراور کیدز برای کودکان چیست؟

فوراور کیدز (مولتی ویتامین جویدنی کودکان)

فوراور کیدز (مولتی ویتامین جویدنی کودکان) در واقع بهترین قرص مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان است که دارای این ویژگی ها است:

  • از رشد و نمو سالم کودک حمایت می کند.
  • ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری برای بدن در حال رشد کودک را تامین می کند.
  • بدون گلوتن، شکر اضافه شده، طعم دهنده های مصنوعی، مواد نگهدارنده یا رنگ های مصنوعی است.

آیا خوردن نوشیدنی های کافئین دار برای بچه ها مضر است؟

بله؛ زیرا کافئین مانع از جذب خوب کلسیم در بدن کودکان می شود.

5/5 - (1 امتیاز)